Evenementen na COVID-19: Bekijk de resultaten + analyse

Continu betrokkenheid creëren
via strategische momenten.

Drie fases die doelgericht uw campagne vormgeven.


1. Voorbereiding

Analyse, inspireren
& strategie creëren

Onderbouwd met een wetenschappelijk
en hedendaags marketing model.

lees verder ...

2. Uitvoering

Perfecte journey
realiseren

Traject van touchpoints omzetten
naar impactvolle momenten.

lees verder ...

3. Meting

Sterkere relaties
garanderen

Effect vaststellen op basis van
tastbare data en impressies.

lees verder ...

 

 

Trots op onze klanten

Stuk voor stuk organisaties die nét
die extra inspanning doen voor
hun medewerkers en klanten.

Wij zijn dat ook →

 

 

1. Voorbereiding

Analyseren

Alles begint met een grondige analyse. Na de briefing plannen we intakegesprekken om te praten met medewerkers uit verschillende afdelingen en op alle niveaus van de organisatie. We willen nagaan hoe efficiënt de huidige moment- en eventcommunicatie is: zorgen de bestaande momenten en evenementen voor de juiste uitstraling? Kloppen deze met het DNA van het merk? Bereiken we de juiste stakeholders op een duurzame manier?

Samen met het event- of communicatieteam gaan we de doelstellingen gaan definiëren, en aligneren op de bestaande sales- en marketingstrategie. Het resultaat is een duidelijk rapport dat de essentiële guidelines biedt voor de next steps.

Deze analysefase gaat doorgaans vrij snel aangezien de meeste organisaties dit reeds in kaart hebben gebracht. In sommige gevallen is het evenwel een eyeopener wanneer We People met een externe point of view en vanuit het Moment Marketing model de huidige strategie bekijkt. Dan besteden we hier de nodige tijd aan.

 

Inspireren

Na de analyse merken we dat het soms nuttig kan zijn om even een stapje terug te zetten. Om vanuit een outsider perspectief de missie en strategie van je bedrijf te herbekijken. Of je intrinsieke waarden in de diepte te gaan evalueren.

Kloppen die nog met waar jullie vandaag voor staan? En vooral, worden ze op de juiste manier gepercipieerd door de klanten en medewerkers? Zit iedereen binnen de organisatie op dezelfde lijn? Is de interne dynamiek positief?

Vanuit onze Moment Marketingstrategie helpen we teams nadenken en gezamenlijk tot nieuwe inzichten komen. Een memorabel moment op zich, die bijdraagt tot de interne community.

 

Strategie creëren

In plaats van zomaar even een geweldig event te bedenken, tekenen we eerst een strategie uit. Die vertrekt vanuit de voorgaande analyse en de doelstellingen van de klant.

We vermijden het "ad-hoc hier en daar iets organiseren". Het is immers zinloos om een aanzienlijk budget uit te geven zonder een duidelijke strategie. De return on investment blijkt vaak minimaal en heeft in sommige gevallen zelfs een averechts effect.

Het is zoals schieten met dure, losse flodders die ook nog eens in je eigen gezicht kunnen belanden.

Wij pakken het anders aan. We ontwerpen een stevig onderbouwde campagne bestaande uit verschillende momenten, ingepland op een lange termijn. Of, in geval van één event, gaan we voor dit ene project ook een traject uittekenen waardoor het naar een moment evolueert met een veel teruggave in waarde.

Concreet spreiden we dus zowel de inspanningen als de contactpunten. Ook het risico gaat over een langere periode gespreid op deze manier. Dit maakt dat je makkelijk het traject kan bijsturen indien nodig. Zo ben je als organisator minder kwetsbaar voor externe factoren.

Het is hierbij belangrijk om een authentiek en creatief verhaal te vertellen. Het moet geloofwaardig en oprecht zijn want op die manier zorg je voor een heel duurzame connectie met je stakeholders. Met zowel aandacht voor online als real-life contact, wat in het post-COVID-19 tijdperk nog meer dan voorheen een waardevol goed is geworden.

Het is duidelijk dat je een relatie niet op één dag bouwt. Om daarin te slagen is nood aan een campagne opgebouwd uit meerdere lagen met verschillende touchpoints die vormgeven aan de journey van je stakeholders. Een vorm van werken die tevens psychologisch en wetenschappelijk onderbouwd is.

Op die manier kneden we de mindset van de klanten of voeren we de betrokkenheid op met medewerkers. Een consequente boodschap ligt aan de basis van dit recept. Een creatief en verrassend verhaal dient als de saus die alle verschillende ingrediënten bindt.

 

 

Moment Marketing

Moment Marketing is een hedendaags marketingmodel, ontwikkeld door We People.
Het boek geeft je inzicht in hoe je zo doeltreffend mogelijk je stakeholders met je merk of
organisatie kan verbinden door middel van evenementiële communicatie.

Meer informatie ...

 

 

2. Uitvoering

Journey realiseren

Een goed plan is niets zonder een state-of-the-art uitvoering. We People heeft een team van ervaren experten klaar staan om jouw campagne te realiseren.

Onze momentmarketeers en productiemanagers beschikken over een netwerk van betrouwbare partners om van elk event een uniek moment te maken, waar deelnemers waardevolle connecties met elkaar en met de organisatie gaan leggen. De verschillende aspecten van het communicatieplan worden uitgerold door een eigen communicatieteam.

Heel vaak en graag werken we in cocreatie met bestaande teams van de organisatie en bespreken we een taakverdeling om zowel budget en expertise zo slim mogelijk in te zetten.

Je initiële We People-projectmanager blijft jouw SPOC, die alle inhouse en externe specialisten coördineert en steeds de lijn en het overzicht bewaakt.

 

 

We schakelen specialisten in

"We People" -de naam- duidt niet alleen op de missie 
om mensen te verbinden maar ook op het team 
 dat nauwgezet jouw project verzorgt.

Meer informatie ...

 

 

3. Meting

Resultaat visualiseren

Meten is weten, maar meten is iets wat op vlak van de ROI van momenten en events vandaag zelden gebeurd. Deze inspanningen diennen nochtans als krachtige argumenten bij de jaarlijkse budgetmeetings.

Door niet alles in te zetten op een one-shot event, creëren we ook veel meer meetpunten en kunnen we evoluties en tendensen vaststellen.

In functie van de doelstellingen gaan we vooraf, samen met de klant, KPI’s gaan bepalen. Vooraf wordt ook een nulmeting uitgevoerd die dan als referentiepunt zal dienen. Onderweg bieden de resultaten ook de mogelijkheid om bij te sturen.

 

 

Stuur ons een mailtje

Stel je vraag of schets je huidige situatie vrijblijvend.
Wij begeleiden je stap voor stap naar duidelijkheid
en mogelijke oplossingen.

vraag ons advies →